tisdag 6 januari 2009

Sex and the city

Igår kväll hade jag en liten högtidsstund för mig själv för jag tittade på "Sex and the City - the movie" som jag fick i julklapp. Har sett fram emot att se filmen länge men har sparat den till ett tillfälle när jag kunde sitta i lugn och ro. Och den infriade alla mina förhoppningar! Den var rolig, tänkvärd, sorglig, smart och alldeles alldeles underbar! Jag var lite orolig för att den inte skulle vara lika bra som TV serien var men det var precis som att se ett väldigt långt TV avsnitt. Det blev både skratt och tårar under de dryga två timmar som filmen varade. Egentligen är det konstigt hur något som ser så ytligt ut kan beröra så men de som skapat den här filmen och serien har verkligen lyckats. Oavsett om man bor i en hipp New York lägenhet med en garderob sprängfylld av snygga kläder eller i en liten tvåa i Borås (med en ganska full garderob här också....) så är det inte stora skillnader på känslor man har i olika situationer. Och de fyra tjejerna vänskap i filmen är alltid rörande att se.

På tal om kläder, här fick man verkligen se massor av snygga och galna kreationer precis som det ska vara i Sex and the city världen. Kolla bara in det här när Carrie får prova bröllopskläder:
Vad jag dock aldrig begripit är vad Carrie ser i tråkiga Mr Big. Större träbock får man ju leta efter tycker jag. Han är så tråkig att klockorna stannar och så olik Carrie. Men det är väl därför deras historia blir så bra, olikheterna gör allt mer spännande.
Jag ger filmen absolut högsta betyg!

Inga kommentarer: