söndag 16 oktober 2016

Själakistan

av: Ann rosman

En deckare med övernaturliga inslag....hm...den beskrivningen hade inte fått mig att läsa boken. Jag läser sällan deckare och när den till råga på allt innehåller övernaturliga inslag så är det verkligen inget som lockar mig. Nu var jag tvungen att läsa den eftersom den valdes i bokklubben. Och jag blev väldigt positivt överraskad, jag tyckte riktigt bra om den till och med!

Handlingen utspelar sig till stor del på Marstrand och det blir extra spännande för mig eftersom jag besökte ön i somras. Jag gick förbi rådhuset, kyrkan och andra ställen som figurerar i boken vilket får boken att bli ännu mer levande för mig.

Boken är en del i en serie om polisen Karin Adler, fristående böcker där del ett heter "Fyrmästarens dotter". Det börjar med att en skolklass på utflykt vid Marstrands fästning hittar ett lik samtidigt som en äldre dam boende vid Marstrands kyrka hittar ett kvinnohuvud i sin trädgård.

Jag tyckte som sagt att det var en bra bok, det var lagom tempo och man fick dels följa med polisernas arbete samtidigt som man fick en inblick i öns historia.

Betyg: 3+

Inga kommentarer: