onsdag 24 juni 2015

Dehlis vackraste händer

av Mikael Bergstrand

Göran hamnar i en livskris när han på kort tid förlorar både jobbet och hustrun. Som tur är finns vännen Erik som lockar med en motvillig Göran på en resa till Indien. Den här resan som till en början ser ut att bli en katastrof visar sig bli en resa som tar med Göran på sitt livs äventyr där han finner både sig själv och kärleken.

Jag hade lite fördomar om boken till en början när jag såg omslaget, jag tyckte det vart misstänkt likt andra böcker av svenska män som skriver lite putslustigt (Hundraåringen tex), böcker som inte riktigt är min melodi. Jag måste dock säga att boken var riktigt trevlig, en varm bok kryddad med en bra balans av humor och allvar. Jag kan mycket väl tänka mig att läsa de två uppföljarna också vilket är ett gott betyg. Helt enkelt en trevlig bok som man kan koppla av med under tex en semester!

Betyg: 4-

Inga kommentarer: