måndag 5 september 2011

Undrens tid

av Nicholas Sparks

För det första...ett stort minus till bokförlaget, Kjellbergs. Jag har aldrig läst en bok med så många stavfel och grammatiska konstigheter. Jag överdriver inte om jag säger att det finns nåt fel på var tionde sida, om inte mer. Sen är boken tryckt på ett glansigt papper, som ju känns lyxigt men det blänker väldigt mycket vilket inte är så bra.

Boken då? Nja...jag gillar Nicholas Sparks, jag har läst flera böcker av honom och de är alltid romantiska och känslosamma. Här har han dock tagit i lite för mycket, allt blir bara för sötsliskigt och jag går helt enkelt inte på det. Boken är ok fram till slutet då det blir alltför gråtmilt och istället för att tycka det är sorgligt tycker jag bara det är fånigt.

Handlar om Landon, den tuffe killen som lekt sig fram i livet. När skolan ska ha bal har han dock ingen att gå med, den enda som fortfarande är objuden är prästens dotter, den gråa och anspråkslösa Jamie, som går med bibeln i famnen vart hon än går. Det omaka paret dras dock till varandra och ju mer de lär känna varann desto mer gillar de varann.

Knappt medelbra betyg blir det; en 2:a.
Se hellre filmen Message in a bottle, från samme författare, en film som jag och en kompis såg så många gånger att vi till slut kunde replikerna!

Inga kommentarer: