fredag 18 mars 2011

Veckans fönster - miljövänligt

Här är mitt bidrag till veckans tema.
Stocken där man planterat blommorna får representera det miljövänliga.
Bilden är tagen i den lilla mysiga franska byn
Mousteries Sainte Marie.

Byn är en underbar liten pärla
som ligger högt uppe på ett berg med utsikt
över det spännande landskapet runt Gorges du Verdon.

Byn delas av ett vattenfall som rinner mitt genom den lilla byn.


Har man vägarna förbi här någon gång
får man inte missa denna pärla till by i Provence.

Läs mer om byn som kallas
Un Des Plus Beaux Village de France (en av Frankrikes vackraste byar) här.


Förresten...fler miljövänliga fönster finns här!

6 kommentarer:

Susanne sa...

Vad vackert det ser ut att vara där i Provence. Dit skulle man kanske ta sig någon dag.

larans sa...

Underbara bilder på en by i Provence. Säkert värt ett besök, men hur tar jag mig dit miljövänligt?

Anna tassar in.. sa...

Åh men du jag fullständigt smälter..jag har ju varit där jag älskar den platsen..så underbart härligt...det är en särskild atmosfär i den lilla bergsbyn..Route de Lavande strax ovanför Lac Ste de Croix..oj oj oj..vilka ställen..tack för att du påminde mig om livets goda..

Klimakteriehäxan sa...

Så vackert!

Lisa sa...

Wow vad vackert det var i den byn. Dit vill jag åka.

Tusen tack för din kommentar hos mig.

Jah Hollis sa...

Om inte annat så verkar det i alla fall omgivningarna vara en trevlig miljö att vistas i.