söndag 21 mars 2010

Människor helt utan betydelse

av: Johan Kling

Ännu en kort roman som tog mig en bussresa till Stockholm att läsa ut. Den är skriven av johan Kling som gjorde filmen "Darling" - en superbra film som jag rekommenderar alla att se. Jag blev nyfiken på boken efter att ha sett filmen och jag blev inte besviken. Den här boken hamnar högt upp på min bästa-lista!

Boken skildrar en dag i Magnus liv i Stockholm. Tiden är 1990-tal och Magnus har hamnat i media världen som alla andra innefolk på den tiden i storstaden. Men han passar verkligen inte in bland innefolket på de trendiga restaurangerna och modebutikerna. Han är plågsamt tafatt och full av mindervärdeskomplex och man skulle vilja säga till honom att rycka upp sig. Det är nästan jobbigt med hans osäkerhet men samtidigt fullt förståeligt i den välden han befinner sig i.

En fin skildring av 1990-talet och ett sommarvackert Stockholm. Läs, läs, läs!!!

(Ett oerhört snyggt bokomslag också!)

Här kan du hitta vad andra bloggare skriver om Människor helt utan betydelse av Johan Kling

Inga kommentarer: