tisdag 8 december 2009

Tisdagstema - vägg

En mycket märklig vägg stötte jag på i Prag i höstas.
Sista dagen vi var där visste vi inte riktigt vad vi skulle göra
utan chansade och åkte till ett av alla palats som ligger i staden.
Palatset hette Wallenstein Palace
här finner man den tjeckiska senaten.
Till palatset hörde en stor och imponerande park
och i ena kanten av parken fanns den här enorma väggen
som skulle likna en vägg i en droppstengrotta.
Jättemärklig syn var det mitt i den lite strikta parken
med den här stora kollossen till vägg.

Om man kikade noga såg man figurer i väggen också.


Fler väggar finns här!

8 kommentarer:

Pialotta sa...

Ja du det kan jag tänka mig.. väldigt originell och sevärd för ögat:-)

Anneli sa...

Ja den var märklig! Mycket speciell men det är ju härligt att finna sånt!

ha en fin dag!

Ariella sa...

Verkligen orginell vägg :)

Kram

OF SPRING AND SUMMER sa...

En märklig och mycket intressant vägg!! Ha det bra.

Ingrid sa...

Det var verkligen en häftig och annorlunda vägg!

Tack för ditt besök hos mig!/Ingrid

Lenas Fotoblogg sa...

Missade den väggen när jag var i Prag men ska dit fler gånger och då ska jag leta rätt på denna vägg.....Prag är en härlig stad.

Liane sa...

Vilken häftig vägg =)

Mona sa...

Definitivt en annorlunda vägg.