onsdag 28 januari 2009

Studier!



Jag har börjat läsa en högskolekurs som är så intressant! Känns som det verkligen är mitt ämne. Jag har till och med bytt ut mina vanliga romaner mot kurslitteraturen! Kursen går helt på distans och det är verkligen ett jättebra sätt att läsa på tycker jag. Man laddar hem föreläsningarna och sen sitter man och studerar när det passar en. Man har kontakt med andra kursare och lärare via ett forum, vilket också är ett bra sätt eftersom alla kan komma till tals och det är lätt att få kontakt med lärarna.

Idag fick jag också besked från a-kassan att jag får läsa samtidigt som jag har a-kassa vilket var toppen. Den här kursen är bara på kvartsfart, 7,5 poäng, känns som det är lite lagom att börja med. Det var ju ett tag sen jag läste nu så man är ju lite ovan. Förhoppningsvis kan jag kanske fortsätta med fler kurser till hösten inom samma område.

4 kommentarer:

Sanna sa...

Du och jag läser inte på samma internetkurser. Själv kämpar jag ständigt i motvind för att hinna med alla deadlines som kursernas inlämningsuppgifter har :0(

Men visst är det kul att studera! Jag älskar mina kurser trots att jag får kämpa. Det känns om inte annat utvecklande :0)

Emma sa...

Vad är det du börjat läsa?

Malin sa...

Sanna: Jag har bara en inlämningsuppgift så det känns ok. Och den är inte förrän sista maj så jag har gott om tid.

Emma: Kursen heter Funktionshinder och arbetsliv och utgår från Halmstads högskola, är det inte där du pluggar?!

Emma sa...

Javisst är det så :) Hoppas det går bra för dig, att det är intressant :)