fredag 28 november 2008

Veckans låt

Bruce Springsteen måste ju vara med i veckans låt - vore ju konstigt annars. För några år sen lånade jag min brors lite äldre Springsteen skivor och brände ner dom på CD. Och upptäckte hur fantastiskt bra han verkligen är, visst hade jag lyssnat på honom innan men då mest bara de där låtarna som spelas på radion och finns med på Greatest hits skivorna.

Alla hans låtar är som små historier och en historia som jag speciellt har fastnat för är veckans låt. Det handlar om ett förhållande där båda är olyckliga och inte riktigt vet var de har varandra. Mannen kämpar för att göra allt rätt men når inte fram och kvinnan döljer saker för sin man...Till slut misstor mannen sina egna handlingar - åh, det är sorgligt och bra!
Har ni gissat vilken låt det är?

Den här veckan får man följa länken för att se videon, jag försöker alltid infoga låtarna i bloggen men vissa låtar är upphovsskyddade och går inte att bädda in i bloggen tyvärr.

Kolla in videon, tror nog att det är den mest personliga klippet han spelat in. Kanske inte så konstigt eftersom han genomgick en skillsmässa vid den här tiden också. Superbra och äkta. Jag kan lyssna på låten hur många gånger som helst och varje gång blir jag lika berörd.

God have mercy on the man who doubts what he is sure of

1 kommentar:

Ninnie sa...

Superbra, älskar den låten och Bruce är ju en av mina största favoriter!!!