fredag 21 november 2008

Årets tyngsta vecka?

Så var den här veckan över...tror att det här är en av årets tyngsta veckor. Alla man pratar med är trötta och lite hängiga just nu. Egentligen borde näst sista veckan i november vara en lagstadgad semestervecka. En vecka då man kan ta igen sig och sova ut eller kanske resa till något lite varmare och soligare ställe. För jag tror att man behöver det som mest just nu när det är som mörkast. Om en vecka är det advent och sen kommer december med sina julförberedelser och juleljus som lättar upp lite och efter jul och nyår i januari så har vi förhoppningsvis snö som lyser upp tillvaron lite. Plus att då har vi ju passerat vintersol ståndet och dagarna blir faktiskt ljusare. Det är alltså just nu som det är som mörkast och tyngst.

I veckan åkte mina pelargoner upp för vinterförvaring på vinden och vinterdäcken sattes på - tydliga tecken på att vintern är i antågande.



Bye bye sommardäcken - vi ses i vår igen!


För att lätta upp i vintermörkret kan man ju lysa upp sin tillvaro med lite fina blommor. I mitt köksfönster blommar just nu en amaryllis med klarröda blommor!

1 kommentar:

Ninnie sa...

Å, vilken vacker amaryllis! Jag ahr köpt en också, en vit som snart ska blomma tror jag.
Känns skönt att vi snart avverkat mörka november, och att det kommit lite snö som lyser upp det gråa lite!
(Kram, jag ringer dej i morrn, har haft fullt upp, som vanligt....)