tisdag 4 november 2008

Inte för att jag bryr mig så mycket men....

Inte för att jag bryr mig så mycket men man måste medge att det är ett historiskt val i USA idag. Förhoppningsvis får de sin första svarta president och det är ju på hög tid. Fast egentligen är det ju knäppt att det fokuseras så mycket på att han är svart - det är väl hans politik som är viktigast. Och inte är han så väldigt svart heller....hans ena förälder var ju vit och jag undrar om det hade gått lika bra för en som är "mer" helsvart.....om ni fattar.
Jag hejar mer på Obama för att han är yngre, McCain är ju över 70 och det verkar galet att man får va hur gammal som helst när man ställer upp i valet som president. Och sen hoppas jag ju att USA ska ta hem sina krigsmaskiner och soldater när Obama blir president.

1 kommentar:

Ninnie sa...

Jaa, han vann ju Barack Obama, det var väl nästan väntat? Det var väl bra, jag höll på honom också!