söndag 26 oktober 2008

Tokrolig dag

Igår hade jag verkligen en tokig dag - en dag som slutade med en massa skratt. Har inte skrattat så mycket på väldigt länge! Men vi tar det från början...

Jag unnade mig själv en lång sovmorgon igår, det var längesen jag sov ut riktigt och passade på igår. När jag sen hade masat mig upp och satt och åt frukost vid halv tolv ringde R och frågade när och var vi ska träffas. Jag var lagom engagerad, tyckte att han var lite väl tidigt ute, vi skulle ju inte gå på stand up föreställningen förrän nästa vecka. Jag frågade vilken dag det var, var det fredag eller lördag som föreställningen var? Det blev lite tyst i luren...tror inte han förstod frågan riktigt. Sen sa han att det är ju idag. Jag trodde han skojade och han fick titta på biljetten en extra gång för att övertyga mig. Och han hade ju rätt! Eftersom vi skulle gå på en föreställning som började redan klockan 17.00 så fick jag snabbt fixa med det jag hade tänkt göra och timmarna rusade iväg igår. Och verkligen tur att R ringde mig annars hade jag kanske missat en mycket rolig kväll.

Föreställningen vi såg var stand upp komedi med Özz, Soran, Måns Möller och Björn Gustavsson. Och de var så bra! Riktigt superbra! Jag skrattade så jag fick ont både i magen och käkarna!

Först upp på scen var Özz Nujen. Jag gillar hans komik för han har alltid ett budskap bakom sina skratt vilket jag tycker gör komedin extra bra. Efter honom kom Soran Ismail som är rena motsatsen till Özz lite tuffare stil. Soran är försynt och lite blyg och bara det gör att det blir roligt. Efter en kort paus kom sen Måns Möller och han är bara helt tokig! Galenpanna alltså - och så rolig att man fick kramp i magen nästan. Sist ut var det stora dragplåstret Björn Gustavsson. Och visst var han rolig - men av dessa fyra tyckte jag nog att han hade svagast uppträdande. Han lever lite på sin gullighet och att han är tjejfavorit. Men självklart var han rolig också - speciellt hans final nummer då han beskrev hur han hade fått diarre när han åkte slalom en gång, jag skrattade nästan så jag grät! En superbra föreställning som får högsta betyg av mig!

Inga kommentarer: