tisdag 23 september 2008

Vilken höstdag!

Vilken underbar fin höstdag det varit idag!
Klarblå himmel och sprakande höstfärger på träden! Helt ljuvligt! Varmt var det också, 20 grader. Höll på att svettas ihjäl när jag var ute i eftermiddags, påpälsad i jacka och halsduk, trodde ju inte det var så varmt och skönt ute! Tyvärr hade jag inte kameran med mig - jag som alltid brukar ha den i väskan. Men jag fotade buskarna utanför mitt hus när jag kom hem. Det riktigt sprakar om dom i rödaste rött just nu. Full av svarta (säkert giftiga) bär:



Just nu är det så vackert när träd och buskar delvis har höstfäger men även en hel del grönt kvar. En sida kan vara grön och en röd/gul. Busken utanför här skiftar också lite i olika fäger:


Eftersom mina benvärmare snart är klara så var jag och köpte nytt garn idag. Blev nöjd med det här fina melerade garnet: Det ska bli en halsduk är det tänkt.

Inga kommentarer: