torsdag 4 september 2008

Nya kläder

Igår var jag i Gällstad och shoppade. Där ligger ju en massa affärer och speciellt Lager 157 är ju kul att gå och kolla i. Jag brukar inte hitta så där värst mycket i den affären men igår fyndade jag faktiskt en hel del. Det blev två skjortor och en t-shirt plus en scarves. Alltihop gick inte på mer än 270 kronor! Tyckte att de hade en hel del snyggt igår, brukar mest tycka att deras kläder är väl extrema och svårburna annars. Lager 157 och alla andra affärer där är ju fyllda av märkeskläder, praktiskt taget alla svenska märken finns väl där till ett billigare pris än i vanliga affärer, men jag är egentligen inte alls intresserad av märken. Jag bryr mig inte alls om vad det är för märken, har aldrig gjort det utan köper bara sånt jag tycker är snyggt oavsett märke eller inte. Men det är kul att åka dit någon gång för att köpa något annat än från de vanliga kedjorna som man alltid handlar i annars.

Det är fantastiskt vad många svenska märken det finns nuförtiden, det måste ju exploderat av olika svenska designers på senare år. Fast jag tycker att de kunde göra lite mer vardagskläder, kläder man kan använda lite mer och inte bara finkläder och mer extrema kläder som man aldrig får använding av.

Inga kommentarer: