fredag 12 september 2008

Drömjobb

I torsdags pratade jag med min kusin om jobb. Hon söker också nytt jobb så vi kom att prata om våra absoluta drömjobb. Vi drömde båda om att starta nån kul affär. Jag sa också att jag nog ville designa på heltid tex. Men sen när jag gick och la mig kom jag på att jag har en annan dröm som jag haft i flera år. En affärsidé som jag gått och tänkt på i flera år och ännu finns inget sånt ställe eller affär (jag avslöjar inte här vad det är, någon kan ju sno min unika affärsidé då!), i alla fall inte i den stan jag bor i.



Sen började jag planera min lilla rörelse mer och mer. Jag vet till och med personer som jag skulle kunna anställa och som jag är ganska säker på skulle vilja jobba med samma sak som jag. Halva natten låg jag och tänkte ut det ena smarta efter det andra för min affärsidé... Tänk om man vågade satsa lite mer....men det är ju så mycket som är osäkert med att starta något sånt och jag vet att det är risker som jag aldrig skulle våga ta själv.



Men det är ju alltid kul att ligga och planera...och om någon vill ha min brillianta affärsidé så kan jag sälja den, bara jag får ta del av utförandet sen...som trygg anställd helst...:)

Inga kommentarer: