torsdag 22 maj 2008

Otroligt men sant

Jag har haft tur denna vår då jag kommit över och läst så många bra böcker. Det är inte alltid man känner så för en bok men de som jag plöjt igenom senaste tiden har verkligen varit läsvärda. Här kommer ytterligare en bok som är mycket läsvärd.

"Otroligt men sant" av John Searles



Ronnie avlider i en bilolycka på väg hem från sin studentbal. Fem år efter olyckan får Ronnies mamma och bror ett överraskande besök då Ronnies dåvarande flickvän Melissa söker upp dom. Hon är höggravid och påstår bestämt att hon väntar Ronnies barn...


Så här börjar boken och först var jag lite tveksam för jag trodde att det skulle sväva ut i någon osannolik historia men istället utvecklar den sig till en oerhört spännande och fin historia om några människor och deras kamp. Boken är svår att lägga ifrån sig då spänningen hela tiden är mycket tät. Boken är en blandning av roman och thriller - en mycket lyckad blandning. Som jag redan sagt är den mycket läsvärd så kommer den i din väg - plocka upp och läs den!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Malin! Håller med dig ang "Otroligt men sant". Det är roligt att hitta nya bra författare, som inte är så kända (i alal fall inte i Sverige). Jag skulle gärna läsa John Searles andra bok men den verkar inte finnas på svenska.

Malin sa...

Förhoppningsvis kommer den kanske ut på svenska, ibland dröjer det ju innan de kommer ut i Sverige.