söndag 25 maj 2008

Helgen som gått


Det har varit en fin och trevlig helg. Sommarväder som inbjudit till skön avkoppling i solen med en bra bok.



Igår var jag i en miljö som jag aldrig tidigare varit i - på ett flygfält! Min systers mellanson skulle flyga segelflyg och vi var flera där som supportrar till honom. Han hade fått en flyglektion i julklapp och igår var det alltså dags att ge sig upp i det blå. Det var lite spännande och nervöst innan han kom upp men väl uppe så var det säkert en väldigt häftig upplevelse.
Genomgång innan flygturen för alla som skulle flyga
Här flyger han!

Lite måste jag ju skriva om eurovisionfestivalen också. Inte hade man trott att det skulle gå så dåligt men konkurrensen var ju hård. Jag tyckte att det var många ganska bra låtar, tex Norge. Det gick i alla fall bra för båda mina favoriter som jag visade i fredags - Ukraina kom ju tvåa!

Jag tycker det är så löjligt med alla som säger att det är lika bra att vi lägger ned och inte är med i festivalen mer - vi kan inte räkna med att vinna så ofta längre som vi gjorde förr. Idag tävlar så många fler nationer så det är orimligt att tro att lilla Sverige jämt ska vara i toppen. Tänk på alla länder som inte ens vunnit en gång - de kämpar på ändå. Sen kan jag ju tycka att det var konstigt att inte ens grannländerna röstade på oss och sen gav Malta oss plötsligt 12 poäng. Det visar bara att man inte kan ta nåt för givet i den tävligen.

Ja, en sak är säker i alla fall - det kommer att skrivas och analyseras till förbannelse - tycker redan man tröttnat på att läsa om det, så därför ska jag sluta skriva om det också! :)

Inga kommentarer: