fredag 4 april 2008

Glasögon...

Idag har jag varit på synundersökning....Det var mycket intressant för mig...jag har länge misstänkt att jag ser illa. Har varit lite orolig för att jag är nästan halvblind, vet att jag ser mycket dåligt på ena ögat. Men det var nog inte så illa som jag befarat, dock behöver jag tydligen glasögon. Mitt ena öga hade jag översyn på och optikern sa att jag nog inte använde det ögat så mycket utan hjärnan och det andra ögat överkompenserade det dåliga ögat.

Efter synundersökningen var det dags att prova ut bågar...hjälp va svårt det var då! Vet inte alls vad jag passar i, tyckte inte jag passade i några alls. Helst vill jag ha så diskreta glasögon som möjligt. Provade några som jag gillade som inte hade några markerade bågar men de sa att det inte var så modernt med sånna längre, nu ska man ha lite mer kraftiga bågar. De som jobbade där sa att jag passade i lite mer färgglada och varma färger men jag vet inte....

Bestämde inget idag utan ska dit igen nästa vecka och beställa glasögonen.

/Glasögonormen.....

Inga kommentarer: