onsdag 20 februari 2008

Trötter

"Ja då, jag tar mig upp tidigt på mornarna - vid åtta ungefär", sa jag igår när Mr Norrland frågade om jag tar mig upp på morgonen nu när jag inte måste.

Det skulle jag inte sagt...idag var det omöjligt att komma upp. Radion gick igång strax innan åtta men stängdes snabbt av igen och sen kom jag inte upp förrän vid elva. Halva dagen borta....jag som hade tänkt gå promenaden runt Ramnasjön idag och skriva mitt CV.

Istället har jag bara slösat bort dagen på en massa annat strunt - var och handlade på Kvantum, slant in på Magnolia när jag ändå var i närheten (ska måla tavlor tänkte jag och ville ha lite material till det - det ska bli lite annorlunda tavlor - mer om det en annan gång), läst tidningen....och bloggat.

Får ta mig i kragen nu i eftermiddag och i alla fall öppna häftet jag fick på TRR i måndags som handlade om att skriva CV. Får skylla min slöhet idag på att jag har haft två intensiva dagar med massa olika möten och att jag behövde ta igen mig efter det.

Inga kommentarer: