måndag 18 februari 2008

Måndag

Påbörjar min tredje vecka som arbetslös idag...

Var på TRR på ett trevligt möte på förmiddagen. Har bestämt mig för att börja med att läsa lite bokföring. Det ska verkligen bli roligt att studera! Och även om bokföring knappast låter så upphetsande att lära sig så känns det ändå jätteroligt att bara få lära sig något nytt. Kursen går på distans så jag kan plugga när det passar mig vilket känns bra.

Sen ska jag fila på mitt CV också. Jag fick ett helt häfte fullt av exempel på hur man kan skriva ett CV. Inser att mitt gamla CV är lite omodernt...var ju ett tag sen man skrev sånt....om jag egentligen nånsin gjort det - har i alla fall aldrig behövt använda något när jag fått mina tidigare jobb.

Och min tredje hemma-vecka börjar med riktigt vårväder! Runt tio grader varmt och vår i luften!

4 kommentarer:

Ninnie sa...

Oj, redan tredje vecka som arbetsfri! CV, ja, det kan ju va bra att ha. Kanske du kan hjälpa min "gubbe", han vill skriva ett men vet inte hur. Du kanske har några tips på hur det ska se ut?

Malin sa...

Han får komma och kolla i häftet jag fick - sen kan jag skicka över mitt när jag blir klar med det...ska skriva det imorron, onsdag.

Anonym sa...

Jag har haft mycket nytta och mycket trevligt under min förra arbetslöshetsperiod, som var 1½ år lång.

Ta vara på deras tjänster. Det hjälper.

Här i Luleå kan man droppa in hos dem lite hipp som happ och bara ta en fika. Alltid träffade man någon annan i samma situation och eftersom TRR oftast har hand om personer som har lite jobberfarenhet, så får man uppmuntran från "likasinnade". Vi var också en grupp som spontant bestämde att träffas för att delge varandra våra respektive nätverk. Träffades en gång i veckan och tipsade om jobb, viktiga kontaktpersoner. Detta efter att vi, var och en inventerat och redovisat våra önskemål, våra drömmar och våra erfarenheter för varandra. Det gav väldigt mycket.

Kul att du tittade in på min sida. Jag har ju just nu haft en kortare arbetslöshetsperiod (bara en dryg månad) och börjar nytt jobb på måndag.

Anonym sa...

... oj... Glömde ett viktigt ord i första meningen.

"Jag har haft mycket nytta av och mycket trevligt med TRR under...." osv.

Så skulle det vara.