onsdag 30 mars 2016

Arvet efter dig

av Jojo Moyes

Det här är fortsättningen på den populära boken "Livet efter dig". Författaren hade först inte alls tänkt skriva något mer om Lou och Will men då många läsare hörde av sig och undrade vad som hände sen ångrade hon sig och skrev "Arvet efter dig".

I den här boken får vi alltså veta vad som hände med Lou efter att Will avslutade sitt liv. Det är en vilsen Lou tyngd av skuldkänslor efter Wills död som vi möter. Ett ödesdigert felsteg på ett tak sätter igång en serie händelser som kommer att skaka om Lou och få henne att omvärdera sitt liv.

Jag gillar verkligen Moyes stil, hon är en mästare på att blanda svåra känslor och skakande händelser med en varm humor som driver berättelsen framåt. Det händer hela tiden något som får en att vilja läsa mer. Boken har inte samma djup som föregångaren men det är ändå en läsvärd bok. Stundtals kan jag tycka att historien dras ut något för långt och jag berörs inte alls på samma sätt som i "Livet efter dig". Godkänt betyg i alla fall!

Betyg: 3+

1 kommentar:

FREEDOMtravel sa...

Jag gillade Livet efter dig, men sen läste jag en annan bok av samma författare (minns inte namnet?) som jag inte gillade lika mycket... Den här har jag inte läst. (Boktips hos mig idag också förresten ;))