torsdag 18 juli 2013

Flickornas handbok i jakt och fiske

av Melissa Bank

För flera år sen läste jag Drömstället, en bok av en författare vid namn Melissa Bank. Den boken tyckte jag var riktigt bra och jag visste att upphovskvinnan hade slagit igenom som författare med en bok som hette "Flickornas handbok i jakt och fiske" som kom ut några år innan "Drömstället". Jag har sedan dess letat efter den boken men inte hittat den, den finns inte på mitt bibliotek längre och inte heller fanns den som pocket. Nu i våras fick jag äntligen tag i  den genom en vän så det var med stor spänning jag slog upp boken.

I boken får vi följa Jane, från ung tonåring till trettioårsåldern och hennes jakt efter det perfekta förhållandet. Boken är en samling episoder i Janes liv och är skriven på ett rappt och originellt sätt. Vissa episoder är bättre än andra, tex första kapitlet men i slutet känns det som om huvudpersonen glömmer bort sig själv och man saknar hennes skarptänkta och ambitiösa sätt hon hade som ung.

Betyg: 2+

Inga kommentarer: