torsdag 1 oktober 2009

Torsdagsreflektion - v 40

I helgen började jag med ett ganska stort projekt. Nämligen att sätta in alla kort i album. Tycker det är något speciellt med att ha fotoalbum att kika i och minnas tillbaka. Det blir en helt annan känsla än att bara kolla i datorn på korten. I somras tittade vi i familjens gamla fotoalbum och det känns som att det är viktigt att bevara korten för framtiden. Här är bara en liten bråkdel av alla kort som ligger hemma och som nu ska in i pärmar:

Nu när man har digitalkamera så tar man ju sååå mycket kort och alla kommer inte att sättas in utan bara några få utvalda. Det är dock svårt att gallra och välja ut vilka som ska få vara med i albumet.

Fler torsdagsreflektioner finns här!

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Du har så rätt! Det är vikigt att komma ihåg att den dagen kanske kommer då man inte längre vet hur man ska hantera en dator. Vad gör det då om hur många tusen kort du har lagrat på hårddisken. Men sitta och bläddra i ett album, det kan man säkert göra länge och högt upp i åldern. Jag försöker vara disciplinerad och skriva ut en del foton, speciellt sådana med människor på och sätta in i pärmar.

Tack för din kommentar hos mig och ha en fin fortsättning på torsdagen. /Ingrid

Emma sa...

Vilket roligt projekt!
Ska också nångång se till att ta ut bilderna från datorn och pärma in dem, men än så länge nöjer jag med att ha dem som skärmsläckare. Vilket dock kan vara lite farligt för man fastnar lätt :P

sinneskatten sa...

Jag den nya tekniken gör ju att vi har drösvis med bilder.
Men visst är det kul att titta i album, en helt annan känsla än datorn.
Här håller vi på att föra över alla super åtta filmer på mina barn till dvd ett mastodontjobb.