måndag 29 december 2008

Årets bästa och mesta

Nu när året snart är slut tänkte jag summera lite vad som hänt här på bloggen. Det blir en lista med några favoriter under året:

Årets skratt:
Stand up kvällen på folkan i höstas med Björn Gustavsson och Måns Möller bland annat.

Årets bästa låt:
Robyn och Kleerup med "With every heartbeat". Kanske kom den låten redan 2007 men jag hade den som veckans låt här i mars så därför får den vara med. Här framförs den live av Robyn på Nobel Peace Prize 2008:





Årets vackraste:
Tidig vår på Öland. Besökte Öland precis när våren var som vackrast, otroligt fina och starka färger och fantastiskt soliga dagar på den lilla ön.

Årets rekord:
Biobesök! Normalt går jag på bio kanske en eller två gånger per år men i år har jag sprungit på bio så ofta att jag nästan tappat räkningen. Tror att det rör sig om 14 gånger!

Årets glädjerus:
Mamma Mia! Både på bio och live i Scandinavium!

Årets bästa bok:
Kan omöjligt välja en så det blir topp fem:
"Du visste aldrig att jag fanns"
"Ur vulkanens mun"
"Tusen strålande solar"
"En familjeangelägenhet"
"Otroligt men sant"
Och bubblare är: "Flickan som lekte med elden" och "Allt för min syster"

Årets foto-utmaning:
Alla veckor jag varit med i Fototriss. Verkligen roligt att komma på tre bilder på ett givet tema eller ord.

Årets förändring:
Mina glasögon såklart! I år tog jag mig ärnligen till en optiker och köpte glasögon. Fick en helt ny look! Och ser på köpet bättre också!

Årets sötaste:
Råttan i Råttatouille! Vilken välgjord film!

Årets fynd:
Blått linne som jag köpte på HM och använde nästan hela sommaren!

Årets utflykt:
Tjolöholms slott en otroligt vacker höstdag i september.

Årets TV serie:
Dexter!

1 kommentar:

Emma sa...

Såg också Mamma Mia i Scandinavium och visst var det fantastiskt!