söndag 30 mars 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Ninnie att visa upp vad man tycker är bäst och vad som är pest med sitt hem.

Jag minns ännu när jag en vinterkväll åkte och tittade på en lägenhet som fanns på annons i dagstidningen. Jag hade då letat efter en lägenhet ett bra tag och varit och sett på en massa olika. Men det var ingen som riktigt föll mig i smaken. Men så kom jag in i denna lägenheten och jag kände direkt "att här vill jag bo". Det kändes som min lägenhet direkt och efter bara några veckor flyttade jag in. Nu har jag bott här i 7 år drygt. Jag trivs väldigt bra förutom att det är lite för litet, och det är det som är pest med min lägenhet.


Eftersom jag är en pysseltjej som scrappar och gör smycken med mera så är jag verkligen i behov av att ha ett eget rum för det. Det är inte roligt att behöva ockupera köksbordet jämt när jag gör smycken. Det gör att jag drar mig för att ta fram mina hobby grejer eftersom de bara är i vägen. Jag behöver definitivt mer utrymme för min hobby.

En annan sak som är pest också är att det är så få eluttag. Jag måste ha sladdar dragna nästan över hela lägenheten och det är inte roligt. Fult och svår städat blir det med alla sladdar överallt. Lägenheten är byggd runt 1949 och då hade man väl inte så många apparater och lampor som man har nu. När jag renoverade mitt kök förra sommaren såg jag till att jag fick fler uttag där i alla fall, jag gick från 1 uttag till 6 stycken!





Men det som är bäst med lägenheten är läget, jag bor centralt men ändå inte mitt i city. Jag har fönster mot både söder och norr. I mitt köksfönster som ligger mot söder och på min balkong i söderläge trivs blommorna verkligen. Solen skiner från tidiga morgonen fram till sena eftermiddagen. Varma sommarkvällar är det mysigt att sitta på balkongen och läsa eller bara lyssna till stadens brus.



Mitt alldeles nyrenoverade kök är också bra. Det känns så mycket fräschare nu när det är omgjort även om den gamla charmen försvunnit något.

Kort och gott trivs jag bra där jag bor men önskar att jag kunde bygga ut!

Jag utmanar nu Hjulia, Sanna, Fröken Anki, Ingrid och Ellis! Var med om ni vill, och om ni antar utmaningen är det tre regler som gäller; länka tillbaka till mig, berätta vad som är BÄST och vad som är PEST i ditt hem och din ev. trädgård och utmana slutligen fem nya personer.

3 kommentarer:

Fröken Anki sa...

Kul utmaning! Okej, jag ska fundera lite på detta och återkommer! Vilka fina blommor du har på balkongen. Längtar till sommaren nu när man kan ha det fint ute också.

Sanna sa...

Hag återkommer när jag är mindre surhäxa ;0)

Fröken Anki sa...

Nu finns det bilder att titta på hos mig!